Jedenáct pravidel transformace ve stravě

  • 1. Proveďte detoxikaci organizmu. 
  • 2. Vylučte ze stravy všechny cukry a nahraďte je zdravou alternativou (kokosovým cukrem, sirupy z přírodních surovin – datlový, javorový, nebo medem).
  • 3. Vylučte ze stravy veškeré glutamáty, konzervanty a všechny chemické látky a nahraďte je čerstvými bylinkami, případně kořením bez glutamátů. Povolené soli – himalájská sůl, nerafinovaná mořská sůl, černá sůl, a to pouze v omezeném množství!
  • 4. Vyřaďte klasickou pšeničnou mouku a nahraďte je bezlepkovými moukami typu pohankové, cizrnové, kokosové, rýžové apod. Zpočátku nahraďte pšeničnou mouku celozrnnou špaldovou moukou, nejlépe v biokvalitě.
  • 5. Pečte si vlastní pečivo. Pokud budete při pečení používat mouku, řiďte se shora uvedenými.
  • 6. Vyřaďte z jídelníčku uzeniny! Tento bod platí bez výhrad! Pokud chcete projít transformací, nezbývá než se touto radou řídit.
  • 7. Ovoce a zelenina. Snažte se nahradit alespoň 80 procent své stravy stravou živou, tzn. ovocem, zeleninou, semínky. Snažte se kupovat zeleninu a ovoce v co nejvyšší kvalitě, případně si část těchto potravin pěstujte sami. Vybírejte, pokud možno, sezónní ovoce a zeleninu.
  • 8. Vytvořte si alespoň doma na parapetu bylinkovou zahrádku. Bylinky jsou součástí restartu v oblasti zdraví, kdy ke kompletní transformaci je potřeba nahradit vše chemické čistě přírodními surovinami.
  • 9. Změňte pitný režim! Doporučené nápoje: Voda s citrónem (nedoporučuji pít vodu z kohoutku, pokud není studniční. V případě, že jste napojeni na veřejný vodovod, používejte alespoň šungit, který funguje jako přírodní filtr a neutralizuje všechny negativní součásti vody nebo soupravu na úpravu vody. Voda s přírodní citronovou šťávou, čaje z čerstvých bylinek, zelená káva, domácí limonády z čerstvého ovoce, vody, domácí šťávy slazené přírodními cukry. Mléka: Používejte pouze rostlinná biomléka, pokud možno domácí výroby. Doporučuji kokosové, mandlové, sojové.
  • 10. Vyřaďte vše chemické a nahraďte přírodními alternativami.
  • 11. Při transformaci je důležité naslouchat své intuici. Vejce jsou povolena pouze v případě, že jsou z domácího chovu. V 1. a 2. fázi nekonzumujte maso, a to ani drůbeží či rybí. Maso nahraďte přírodním doplňkem stravy s názvem Hemoplus a zvýšenou konzumací luštěnin a máku, vše v biokvalitě.

I.částdetoxikace těla a stagnačních energií

  • Balíček přírodních doplňků – Ostropestřec, brusinky, hlíva ústřičná, acai, moringa, maca
  • Zodpovědné dodržování programu detoxikace
  • Den 1. až 7. Konzumujeme převážně smoothie se špenátem, červenou řepou a mladým ječmenem.
  • Pokud jste byli v minulosti zvyklí na cukr a mouku, budete potřebovat delší čas, než vás tělo do detoxu pustí (trvá to cca 5 dní)
  • Poměr ovoce a zeleniny je minimálně 50% zeleniny, ale spíše 65%. 
  • A jak je to s ovocem? Preferujte sezónní a domácí ovoce. Pomeranče a grepy konzumujte vždy v kombinaci s domácími, lesními a zahradními plody. Pozor však na banány. Hlídejte si množství, doporučuji jeden denně.

II.částpřeměna a tvorba zdraví

V této fázi doporučuji nekonzumovat klasické brambory. Je vhodné vyměnit je za celozrnnou rýži a celozrnné těstoviny. Nedokážete-li si brambory na pět dní odepřít, doporučuji konzumovat sladké brambory nebo batáty, případně brambory vařené pouze ve slupce. Pokud jde o rýži, je dobré použít zejména rýži celozrnnou a rýži typu paraboiled, které nemají tak vysoký glykemický index jako klasická bílá rýže. Vhodné jsou i semolinové, špaldové a luštěninové těstoviny. 

  • Dělejte správná rozhodnutí. Brzy uvidíte a ucítíte výsledky.  
  • Skvělé přílohy jsou: batátové pyré, pečená a dušená zelenina. Špagety z červené řepy, mrkve, či cukety. Noky, těstoviny a pečivo, vše bezlepkové, nejlépe domácí výroby.
  • Pomazánky: celerová, mrkvová, česneková, tvarohová, tvarohová se zeleninou, řepná, petrželová, luštěninová, tofu aj.
  • Domácí smoothie jsou úžasnou ozdobou našeho jídelníčku. Bez omezení.
  • Vejce: Ano, pokud jsou domácí. Doporučuji hlavně omelety se zeleninou!
  • Sladkosti: Raw zákusky, např. chia pudinky a ořechové variace.


III.částtrvalá změna životního stylu

  • Pamatujte, že platí pravidlo čtvrtiny talíře. 1/4 bílkovina. 1/4 celozrnná, či zdravá příloha a zbývající 1/2 zelenina. Zelenina spíše čerstvá, a ne tepelně upravená. 
  • Celý den popíjíme vodu s vymačkanou citronovou šťávou a neslazené bylinkové čaje z čerstvých bylinek. Hlavně z máty, kopřivy, meduňky. Držím palce, ať se vám daří stejně jako mě.
  • Zlaté pravidlo: Vyměňte cukr za med, méně solte a jezte pečivo pouze bezlepkové (už může být i celozrnné). Do jídelníčku zařazujte hodně tvarohových pomazánek a dušené zeleniny. Zeleninu nerozvařujte. Vařte ji jen na skus.

  • Dělejte správná rozhodnutí. Brzy uvidíte a ucítíte výsledky.  
  • Skvělé přílohy jsou: batátové pyré, pečená a dušená zelenina. Špagety z červené řepy, mrkve, či cukety. Noky, těstoviny a pečivo, vše bezlepkové, nejlépe domácí výroby.
  • Pomazánky: celerová, mrkvová, česneková, tvarohová, tvarohová se zeleninou, řepná, petrželová, luštěninová, tofu aj.
  • Domácí smoothie jsou úžasnou ozdobou našeho jídelníčku. Bez omezení.
  • Vejce: Ano, pokud jsou domácí. Doporučuji hlavně omelety se zeleninou!
  • Sladkosti: Raw zákusky, např. chia pudinky a ořechové variace.